BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fly away schakelt incassobureau in na niet reageren op e-mail

Bijdrage door gebruiker
30-04-2018
6 reacties
Afbeelding bij deze post - Fly away schakelt incassobureau in na niet reageren op e-mail
Telefonisch ben ik ingegaan op een aanbod van Fly-a-way dat zij mij mochten mailen met een aanbieding voor een vliegreis. Alsik hier geen gebruik van wilde maken kon ik binnen 14 dagen een annuleringsmail sturen. Ik heb nooit meer aan het telefoongesprek gedacht en de mail heb ik wel ontvangen maar als spam beschouwd. Nu ben ik door inc.bur. BusinessCollect gebeld dat ik nog 1 kans krijg om te betalen, een verhoogd bedrag van € 106,-. Ik kan dan nog gebruik maken van de aanbieding van de vliegreis. Ik heb de website van Fly-a-way, die ziet er niet professioneel en onbetrouwbaar uit. Ik heb gemaild dat ik niet van plan ben om te betalen omdat ik geen overeenkomst heb gesloten zonder terug te mailen of een handtekening te plaatsen. Toen werd ik weer gebeld, ze hebben het heel slim aangepakt: omdat het een eenmalige aanbieding is en geen langlopende dienst of abonnement, zeggen ze dat ze in hun recht staan. Ze maken er een rechtzaak van zodat de kosten gaan oplopen. Ik heb gezegd dat ik niet betaal en afwacht. Vandaag zag ik dat ze weer gebeld hebben, oproep gemist. De consumentenbond, die bekend is met de werkwijze dit soort bedrijven, adviseert om niet te btalen. Op Autoriteit consument & markt staat dit als reden:Bij het afsluiten van een overeenkomst moeten consumenten alle belangrijke informatie over het aanbod ontvangen die zij nodig hebben om een goede beslissing te kunnen nemen. Wanneer een bedrijf belangrijke informatie niet verstrekt kunnen consumenten niet tot betaling worden verplicht.Is dit zo, of kan ik beter snel de € 106,- betalen voordat het nog meer oploopt?Ik wil weten wat mijn verplichtingen zijn, ben ik verplicht om te betalen omdat ik geen annuleringsmail heb gestuurd? Zij hebben alleen een promo code gemaild en verder nog niets geleverd. Ik heb geen reis geboekt.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.