Ik ben vandaag, 2 oktober 2008 omstreeks 18:00uur gebeld door iemand die vertelde in opdracht van de NederlandseGezondheidsraad een Omega-3 product aan te bieden tegen uitsluitend deverzendkosten van 3 Euro.De persoon bevestigde op mijn vraag - zou ook op de Voice-logmoeten staan - dat hij handelde in opdracht van de NederlandseGezondheidsraad.Op mijn vraag om welk product het ging antwoordde hij dat het ging om reuk- en smaakloze Omega-3 capsules van het merk Flinndal.Bij wijze van experiment ben ik ingegaan op het voorstel.Op de site van de Gezondheidsraad kan ik echter niets vinden overeen actie m.b.t. Omega-3 producten en ook niets m.b.t. de firmaFlinndal.Op de website van Flindall zijn onder Algemene Voorwaarden natuurlijk de adders onder het gras te vinden.Het lijkt zo klaar als wat dat de firma Flinndal Nederland BV, misbruik maakt van de naam van de Gezondheidsraad.Flinndal Nederland BV overtreedt hiermee Artikel 7, 2e lid uit de CODE TELEMARKETING (CTM )Onbehoorlijke en misleidende benadering is niet toegestaan.Onder onbehoorlijke en misleidende benadering wordt onder andere verstaan:verkoopbenadering onder het voorwendsel van (markt-)onderzoek of enquête.Suggestieve vraagstelling of het verkondigen van onwaarheden worden hierook onder verstaan.Ik heb de Gezondheidsraad verzocht binnen vijf werkdagen melding tedoen van voornoemd misbruik, tenminste door middel van een publicatieop haar website www.gr.nlDeze klacht is tevens verzonden aan Flinndal BV, de Gezondheidsraad, deStichting Reclame Code, Consuwijzer, Consumentenprogramma's Kassa(VARA) en Radar (TROS)