Beste mede boarders,Graag zou ik u de volgende vraag willen voorleggen:Onlangs is er door mij een offerte aangevraagd bij een loodgietersbedrijf, omtrent het plaatsen van een radiator. Deze radiator is door mijzelf aangeschaft. Degene die de offerte komt maken, arriveerd op de bestemming en gaat de situatie inschatten. Vervolgens vraagt hij of er montage beugels bij zitten. Aangezien dit voor mij als leek onduidelijk is, geef ik aan dat ik niet weet of er wel of geen beugels bij zitten. Om zekerheid te verschaffen scheurt hij de verpakking van de (nieuwe) radiator open en inspecteert of er beugels inzitten of niet.Hij maakt de offerte op, waar ik later mee akkoord zal gaan. Vervolgens komen de loodgieters en zij willen de radiator monteren. Echter naar nu ter plekke blijkt dat er geen montage beugels bij zitten. Helaas, nu moet ik wachten op nieuwe datum. Vervolgens schaf ik beugels aan, en de loodgieters komen later om de radiator te plaatsen.Niks aan de hand zou u wellicht denken, echter later ontvang ik twee facturen één voor het eerste bezoek waarbij de loodgieters voor niets gekomen zijn. En één voor het laatste bezoek waarbij de loodgieters wel een goede prestatie hebben geleverd. Aangezien degene die de offerte heeft gemaakt moest bepalen of er wel of geen montage beugelsbij zitten (hij heeft er zelfs naar gekeken!), degene is die de fout heeft gemaakt besluit ik contact te leggen. Na telefonisch overleg, geeft de firma aan dat zij het risico hebben genomen over het feit of er wel of geen montagebeugels bij de radiator zitten, echter dat de kosten wel betaald moeten worden (en wel door mij!).Nu heb ik een 2e verzoek tot betaling binnengekregen waarbij ik binnen acht dagen moet betalen, anders gaan ze een incassodeurwaarder inschakelen (en de hiermee verbonden kosten verhalen). Wie kan mij helpen, en een wijs advies geven wat te doen? Gewoon (met grote tegenzin) betalen, of juist niet betalen en verdere actie ondernemen?Alvast bedankt voor het lezen van deze lap tekst!