BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Essent heft boete

Bijdrage door gebruiker
07-01-2014
30 reacties
Omdat mijn vriendin in psychische moeilijkheden verkeert en niet zo goed Nederlands spreekt behartig ik vaak haar belangen. Onlangs had zij per vergissing een incasso van Essent gestorneerd en onmiddellijk daarna heb ik Essent benaderd om te vragen "wat nu", hoe handelt Essent dit af? Vele weken later is nu gebleken dat Essent deze vraag niet beantwoord heeft aan mij, de vraagsteller, maar aan mijn vriendin, op een niet in gebruik zijnd e-mail adres. (Zij heeft ook geen internet).

Omdat de rekening hierdoor nog niet betaald is hebben zij nu een boete toegevoegd van €40 die inmiddels is terug gebracht naar €20 ("uit coulance"). Mijn standpunt is: ik heb mij, op tijd en met goede bedoelingen, in haar plaats, tot Essent gericht en heb nooit antwoord gekregen. Op het moment dat ik antwoord had gekregen had ik mijn vriendin moeten gaan overtuigen tot betaling over te gaan. En, ik heb uitgelegd waarom mijn vriendin deze zaak niet zelf kan afhandelen.

Essent houdt echter vol: "wij (WIJ) hebben geen fouten gemaakt en de rekening is te laat betaald dus de boete blijft". Ook stelt Essent, althans een van hun medewerkers van de klantenservice, dat Essent niets te maken heeft met de psychische klachten van mijn vriendin.

Een klacht heeft niet geholpen. De reactie is: "heeft u er al eens aan gedacht om hulp te gaan zoeken voor uw vriendin?" Je wordt dus neergezet als een complete imbeciel.

En verder: "wij kunnen deze boete niet van tafel halen". Er is bij hun dus blijkbaar geen wil die tot een weg leidt.

Vraag: kan ik nog iets doen behalve een andere energieleverancier zoeken? Ik ben zelf ook (nog) Essent-klant.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.