Eind vorig jaar is mijn moeder verhuisd en heeft al haar zaken opgezegd. Zo ook het contract bij Essent. Mijn moeder ontving vervolgens netjes haar afrekening per 05 januari 2006.
Begin april ontving mijn moeder op haar nieuwe adres plotseling een factuur van @home voor nog te leveren Kabel-TV diensten op haar oude adres! Wij hebben meteen een mail gestuurd dat er sprake moet zijn van een misverstand omdat mijn moeder daar al per 31.12.2005 niet meer woont, zij haar kabel-TV diensten via Essent kreeg en nimmer een contract met @home afgesloten heeft.
Vervolgens horen we tot medio juni (!) niets meer en ontvangen een emailbericht dat de opzegging ontvangen is en per 01.07.2006 het contract opgezegd wordt. Wederom horen we niets tot een ingebrekestelling gedateerd 16 juni en ontvangen 22 juni met het laatste betalingsverzoek.
Wij sturen meteen weer een kopie van de eindafrekening van Essent én het inschrijvingsbewijs van mijn moeder op een ander adres per 06.01.2006 en nogmaals het verzoek de administratie bij te werken.
Zojuist mochten wij 's avonds om 18:45 uur een telefoontje van een medewerker ontvangen van @home dat de factuur gewoon betaald dient te worden. In november van het vorige jaar zouden brieven verzonden zijn waarin vermeld stond dat de kabel-TV diensten van Essent naar @home overgeheveld zouden gaan worden. Dus mijn moeder zou een achterstand hebben en alles moeten betalen anders zou de deurwaarder er nu echt aankomen. Mijn moeder heeft deze brief echter niet ontvangen of (geef @homehet voordeel van de twijfel)heeft de brief ongeopend weggegooid ervan uitgaande dat dit reclame was. Mijn moeder heeft dus bij opzegging van Essent te goeder trouw gehandeld en op de eindafrekening van Essentstaan ook Kabel-TV diensten afgerekend.
Mag @home daadwerkelijk nu geld gaan vorderen? Zij heeft immers nooit een contract afgesloten met @home noch gebruik gemaakt van zogenaamd geleverde diensten op een oud adres?