BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Erfenis tijdens of na schuldhulpverlening

Bijdrage door gebruiker
11-10-2011
82 keer bekeken
13 reacties
Hallo Marcel (?),

Ik hoop dat iemand mij met onderstaande geval kan helpen.

Je zit in de schuldhulpverlening welke in januari 2012 afloopt. Nou is plotseling je (laatste) ouder overleden in oktober 2011. De erfenis zit hem in het huis van je overleden ouders. Als het huis verkocht wordt voor januari 2012, wordt de erfenis dan opgeeist door de gemeentelijke kredietbank en is de schuld dan alsnog volledig opeisbaar? Of mag je het zelf houden? En wat gebeurt er als het huis verkocht wordt na januari? Mag je dan gewoon de totale erfenis behouden?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, bij voorbaat dank!
Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)