BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Energiebedrijf vergist zich 4 jaar lang, moet ik betalen?

Bijdrage door gebruiker
17-05-2008
6 reacties

Hallo,Na 4 jaar komt Energiebedrijf Greenchoice erachter dat wij een stroommeter hebben met een laag en hoog tarief. Al jaren geven we netjes twee standen door, wat ze in 2004 al enigszins verwarde. Toen stuurde ze een mailtje dat onze opgave niet kon kloppen. Toen ik antwoordde dat het toch echt klopte en ik vroeg wat de gevolgen zouden kunnen zijn van de afwijking, hoorde ik niets meer.Tot nu.Of ik even 3000 euro wil betalen over de periode 2003-2007.Volgens de netbeheerder is bij Greenchoice ons type meter al sinds de overstap correct bekend.Ze hebben dus overduidelijk een fout gemaakt.Een fout die ze in 2004 hadden kunnen corrigeren, toen ze die mail stuurden.Maar dat deden ze niet.Die stroom zal ik vast verbruikt hebben. Maar moet ik nou echt door een fout van hun kant dit bedrag betalen? Tegen de stroomkosten van nu overigens...Graag een antwoord. Alvast hartelijk dank,Jan van Schaffelaar

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.