Hallo,Ik vraag mij af wat mijn rechten zijn in het volgende verhaal.1 week geleden is de meter opnemer van Essent bij mij langs geweest en heeft zoals het hoort de meter standen genoteerd.Nu krijg ik een week later een brief binnen met daarin het verzoek om de meter standen nogmaals even telefonisch door te geven.Dit omdat er word vermoed dat de meter defect is.En inderdaad dat blijkt nu ook het geval te zijn ,De standen waren nog steeds de zelfde als toen de meter opnemer een week geleden langs kwam.En ik kan je vertellen dat ik toch een goede consument ben voor Essent,....niet lang meer want ik ga over stappen op woonenergie.nl via de woonstichting.En juist daarom vraag ik mij af hoe Essent nu het verbruik van zeker een paar maanden gaat berekenen.Zijn hier vaste procedures voor zoals ?Gaat men nu een schatting maken,...want dan ben ik mooi de klos.Aangezien ook ik drastisch energie aan het bezuinigen ben in deze tijd Ik voel de bui al hangen ,...zeker nu ze straks komen te weten dat ik ga overstappen naar een andere maatschappij.Misschien ben ik een beetje overbezorgd maar ik heb het dan ook niet echt breed,...en goede ervaringen heb ik tot dus ver niet met Essent dus ga ik van het ergste uit.....namelijk dat ik veel te veel moet bijbetalen straks doordat er een schatting word gemaakt die niet rekening houd met mijn nieuwe ( zuinigere) energie verbruik van zeker het afgelopen jaar ...zowiezo heb ik geen standaard verbruik soms is het minder en soms meer.Voor de duidelijkheid er is niet gerommeld met de stroom door mij en dus is de kapotte tariefmeter niet door mij veroorzaakt.Wat kan ik nu gaan verwachten van Essent,het enige wat de medewerker aan de telefoon nog zei, was dat hij het aan de interne dienst zou doorgeven.m.v.g. Karl.