BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Easyjet en credit card

Bijdrage door gebruiker
14-09-2021
6 reacties

Eind 2019 hebben wij een vlucht geboekt via Easyjet (vlucht voor medio 2020). De betaling is gedaan met een VISA creditcard uitgegeven door de financiele dienstverlener Qander.

Begin 2020 hebben we van Qander te horen gekregen dat de toen nog gebruikte VISA Credit card door Qander per 1 april 2020 niet meer in gebruik zal zijn, opgeheven wordt omdat zij geen uitgevende partij meer willen of kunnen zijn van/voor VISA. Per 1/9 zouden er ook geen rekening gegevens meer zijn volgens Qander.

Zover prima, nieuwe credit card aangevraagd via onze huidige bank en we gaan door.
Zoals bekend, werden in 2020 veel vluchten geannuleerd of omgeboekt en zo ook onze Easyjet vlucht.
In September hebben we bij Easyjet verzocht om het geld van de vluchten retour te boeken.
Dat heeft Easyjet netjes gedaan, maar gebruikt daarbij de bekende betaalgegevens van de boeking, zijnde de credit card welke niet meer in gebruik is en wij dus niet bij het geld kunnen komen.
Op 29/10/2020 zou Easyjet het geld retour hebben gestort op de credit kaart waarmee is betaald.

Na veel omwegen, veel met Easyjet in gesprek hebben wein Mei 2021 een ARN (Aquirer Reference Number) ontvangen van Easyjet, waarmee we bij de bank (Qander) het voor elkaar moeten krijgen om ons geld retour gestort te krijgen.

Easyjet zegt dat het niet bij hen teruggeboekt is, Qander zegt dat ze niets ontvangen hebben.
Zelfs met ICSCards gebeld afgelopen week, maar zij kunnen hierin niets voor ons betekenen en we moeten het met Qander afstemmen.


Van Qander krijgen we verder geen gehoor meer. Het gaat nog om een bedrag van ruim € 1128,-
Het zou bijzonder fijn zijn als we weten hoe wij nu verder moeten? Bij wie kunnen we terecht om het geld retour te krijgen? Alle kastjes en muurtjes hebben we inmiddels gehad. Ook de kluiten en het riet zijn inmiddels in het rond gevlogen en we zijn ten einde raad.

Freddie

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.