Voor onze vakantie in de omgeving van Pisa (IT) hadden we online een huurauto gereserveerd via Easycar.com, zusterorganisatie van Easyjet. Deze auto zouden we afhalen bij aankomst ophalen op Pisa Airport.
De avond voor vertrek werd ik gebeld door een Engelstalige meneer met de mededeling dat er geen huurauto beschikbaar was.Ze hadden reeds al hun leveranciers gebeld, echter zonder resultaat. Ze hadden al meerdere malen geprobeerd mij te contacteren, maar ik had geen gesprekken gemist in de voorgaande dagen. Aangezien Easycar me geen auto meer kon aanbieden, is me aangeboden het vooruitbetaalde bedrag te crediteren. Ik had andere keus dan hiermee akkoord te gaan. Diezelfde avondis dit schriftelijk bevestigd en is het bedrag gecrediteerd.
Vrienden waarmee we gingen reizen hadden ook een voicemailbericht ontvangen van Easycar met de mededeling dat er geen auto beschikbaar was.
Direct hebben we een auto gereserveerd bij Hertz. Hier waren we ca € 160 meer kwijt voor een auto. Tot overmaat van ramp kwamen we erachter dat er wel degelijk auto's beschikbaar waren bij de agent van Easycar op Pisa Airport (Easycar gebruikt locale bedrijfjes om het e.e.a. te exploiteren).
Nu is mijn vraag, kunnen we de meerkosten verhalen op Easycar? Probleem kan echter wel zijn dat op de overeenkomst Engels Recht van toepassing is. Kan iemand mij hierin op weg helpen?
Alvast bedankt!
Joep van Breukelen