BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Dreiging afsluiting Online.nl onterecht?

Bijdrage door gebruiker
05-08-2023
21 reacties
Wegens een mislukte incasso is een maandbetaling van Online.nl (over de maand juli) van 49 euro niet automatisch afgeschreven.
Deze heb ik handmatig betaald op 20 juli en nog netjes binnen de termijn die in de herinnering stond. De betaling was binnen op 21 juli kon de medewerker van de telefonische helpdesk zojuist zien. Het systeem echter heeft op 20 juli ook de nieuwe maandelijke betaling voor augustus ter incasso aangeboden maar heeft hierbij ook de vordering voor de maand juli er gewoon bijgeteld, waardoor bedrag toen €98 euro werd. Deze incasso heb ik vervolgens niet laten plaatsvinden omdat ik het bedrag voor de maand juli anders dubbel zou betalen. Vandaag echter kwam er een herinnering en tot mijn verbazing zit toch het bedrag van de maand juli weer in deze vordering. Weer 98 euro dus, terwijl die 49 van de maand juli al lang betaald is. Ik zou deze vóór 7 augustus moeten betalen. Ik belde direct de klantenservice maar medewerker blijft zeggen dat hij er niets aan kan doen. Het systeem werkt bij hun nou eenmaal anders dan bij andere bedrijven schijnbaar. Een eenmaal betaald bedrag kan niet uit een eenmaal opgemaakte vordering worden gehaald. Ik gaf aan dat ik het bedrag wegens omstandigheden rond de 11e kan betalen. Hij heeft aan dat dit te laat is vanwege de nog openstaande vordering van 49 euro over de maand juli die ook in dit bedrag zit. Ik zal worden afgesloten en er komen herinneringskosten bij! Ik geef weer aan dat ik het niet redelijk vind vanwege het feit dat dit bedrag waar dit op gebaseerd is al lang is voldaan en ik dit ook gewoon kan aantonen met een betaalbewijs en hij het daarbij ook gewoon kan zien in zijn systeem. Voor de nieuwe maandpremie van augustus is de incasso pas net mislukt (aangezien daar ook het maandbedrag niet klopt door de dubbele vordering over juli) en zou ik toch ook gewoon een nieuwe herinnering met weer 14 dagen betaaltermijn moeten krijgen wettelijk gezien?
Mijn vraag is: mag de provider mij zomaar afsluiten en herinneringskosten in rekening brengen voor een bedrag dat al lang is betaald doordat zij dit bedrag alsnog meenemen in een vordering waarbij het bedrag voor de nieuwe maand zit? Als het ware twee vorderingen combineren en de betaaltermijn van de oude vordering blijven hanteren ondanks het feit dat deze al lang is voldaan?
Medewerker bleef stug volhouden dat het klopte zo en wenste me op een snauwerige manier nog een fijne dag, waarbij hij de hoorn erop gooide.. Over 2 maanden stap ik over naar Budget. Blij als ik daar weg ben..
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.