BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

De Klantvriendelijkheid van KPN

Bijdrage door gebruiker
24-03-2012
5 reacties
Ik zou graag u advies willen vragen om hoe te handelen richting KPN.
In december heeft mijn moeder een abonnement genomen voor vaste telefonie bij KPN " BelVrij Weekend abonnement" .
Deze is ingegaan op 7 december.
Bij het abonnement kreeg toen een telefoonnummer, ze vroeg aan de klantenservice van KPN of het mogelijk was om haar oude nummer (van een andere telefoonaanbieder) mee te nemen. Dat was geen probleen volgens KPN het kon wel een paar weken duren en in de tussentijd kon ze het nieuwe nummer gebruiken.

Na een paar weken radiostilte gebeld met KPN (10 cent p. m)naar de status van het oudetelefoonnummer, dat zou binnen een paar dagen worden omgezet. Maar ipv van omzetten werd de telefoonlijn afgesloten. Weer gebeld (10 cent p.m.) door mij haar dochter dat mijn moeder was afgesloten en dat ze een telefoon nodig had omdat ze gebeld zou worden door het ziekenhuis met uitslagen. Volgens KPN hadden we het abonnement opgezegd! Ik heb toen het verhaal uitgelegd, en ze zouden de lijn weer activeren maar dat zou enkele dagen duren. Na 3 dagen had mijn moeder weer telefoon met haar oude nummer. Einde verhaal zou je denken, ware het niet dat ze toen een brief kreeg dat ze internet bij haar kwamen aansluiten, waar ze niet om gevraagd had. Dus weer gebeld dat dat niet klopte, Foutje van KPN was voor de boven buren bedoeld.

En nu de laatste foutje, totaal onverwacht heeft mij moeder een nieuwe abonnement. Haar oude " BelVrij Weekend abonnement" is zonder haar medeweten in januari omgezet naar "BelVrij Avond en Weekend abonnement".
Weer gebeld (10 cent per minuut), KPN weet niet waarom het is omgezet. Ze gaan het weer terugzetten kan weer enkele dagen duren, het teveel betaalde bedrag (abonnement is duuurder) kan nu nog niet terug gestort worden.
Of we na de volgende factuur (0ver 2 maanden) ZELF willen terugbellen en dan een restitutie willen aanvragen. Want dat kunnen ze bij KPN zelf nu niet regelen. KPN kan wel fouten maken (veel fouten), maar zelf niet herstellen.
Het kost je kapitalen a 10 cent per minuut want je hangt zo minimaal 25 minuten aan de telefoon, en niet 1 keer maar meerdere keren. En van een administratie hebben ze nooit gehoord, want zelf financiele correcties bijhouden dat kunnen ze blijkbaar niet.
Help wat kan ik nu doen? Moet mijn moeder echt 2 maanden wachten op haar teveel betaalde geld voor een niet gevraagde abonnement + aansluitingskosten enz ?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.