Ik weet niet of ik hier goed zit. Ik heb 25 augustus 2025 een fotocamera retour gestuurd naar Bol.com. Echter, toen het pakket bij de verkoper aankwam, zat de camera weer niet meer in maar een gele koker met babydoekjes. Ik heb het pakket bij mij thuis laten afhalen zodat het meteen goed terecht kwam bij PostNL. Toen het pakket bij het weegpunt aankwam klopte het gewicht niet. Ik vermoed dat de bezorger de camera in zijn busje uit de doos heeft gehaald en deze vervangen heeft met die gele koker met babydoekjes. Ik ben nu al weken met Bol aan het mailen en bellen, maar ik word nu voor dief uitgemaakt en ben waarschijnlijk mijn geld, €440,00 kwijt.
PostNL heeft een heel mager onderzoek gedaan, ze kijken naar de foto's die de verkoper heeft gemaakt en zeggen dat de doos niet eerder is open gemaakt, wat je op deze manier niet kunt beoordelen. Ik had de doos met brede doorzichte plakband dicht gemaakt. Dit kun je gemakkelijk vervangen.
Geen onderzoek naar de bezorger, of er meer pakjes zijn leeggehaald bij hem etc. Het maakt mij echt enorm boos dat dit is gebeurd. Ik weet dat diefstal vaker voorkomt bij PostNL want het regent klachten bij hun, maar zij doen hier helemaal niks mee. Weten jullie of dit specifiek soort diefstal met vervangen spullen om het gewicht te camoufleren vaker voorkomt?Een is er iets dat ik nog kan doen hiertegen?
Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.