LS,
De situatie is als volgt, ik heb een hometrainer besteld die volgens de webpagina 16 elektronische weerstandniveau's zou hebben. In de praktijk bleken dit er 8 te zijn. Hier ben ik door omstandigheden 3 weken later achter gekomen.
De stellingname van fitnessdigital.nl is dat ik 7 dagen had om dit te erkennen en te melden om aanspraak te maken op een reclamatie.
Mijn stelling is dat ik op het moment van de aankoop niet anders kon weten dan dat deze hometrainer 16 weerstanden heeft. Dit ook heb meegewogen in mijn besluit voor dit product. En dat ik na het betalen, sluiten van de overeenkomst, recht had op een product met de eigenschappen die werden geadverteerd. Oftewel ik had recht op een hometrainer met 16 weerstanden. Daar had ik de eerste 7 dagen recht op, daar heb ik nu nog recht op en daar heb ik over een aantal weken ook nog steeds recht op.. lijkt mij. Mijn product voldoet simpelweg niet aan de overeenkomst.
De overigens wel vriendelijke medewerker van de klantenservice bleef me echter wijzen op de 7 dagen retourrecht. Staat ook iets over op hun site. Ik ben aan het twijfelen gebracht.. Maar ik heb meer de indruk dat die 7 dagen gelden voor mensen die zich bedenken en een product nog in originele verpakking willen ruilen.
Dit is niet op mij van toepassing, er is een probleem wat niet geconstateerd kan worden als het product in de verpakking blijft zitten. Verder gaat het ook nog eens om elektronische weerstanden, die op een display in een menu worden geselecteerd, er zit dus geen draaiknop op oid waar standen op staan aangegeven.
Er zijn verscheidene scenario's denkbaar waarin je een dergelijk probleem wellicht niet redelijkerwijs binnen 7 dagen opmerkt. En ik hou het er op dat een dergelijk scenario op mij van toepassing is.
Enfin, kan iemand met ervaring mij zeggen wie hier in zijn recht staat? Bij voorbaat dank!