BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Creditcard verificatie per sms verplicht?

Bijdrage door gebruiker
20-05-2019
11 reacties
Ik heb een creditcard [edit-red.] Contact hiervoor wordt verzorgd door ICS card services.
Ik kwam er zojuist tijdens het doen ve betaling achter dat ik een mobiele telefoon nodig heb om de kaart te kunnen gebruiken. Hierover ben ik niet ingelicht. Ter verificatie van de betaling moet er een sms verstuurd worden naar een mobiel nummer. (Ik heb geen mobiel,wel een vast nummer.) Bij het bellen werd mij verteld dat ik geen creditcard kan gebruiken als ik geen mobiel nummer heb. (Ter vergelijking: Google biedt de mogelijkheid om in dit soort situaties een spraakbericht naar het vaste nummer te sturen.)

Toen ik vertelde dat ik niet begreep waarom dat voor mij een probleem op moest leveren en dat ik iemand anders wilde spreken, hoorde ik de telefonist op spottende toon zeggen "dat hij iemand anders wou spreken".

Kan ICS mij voor de keus stellen: zonder mobiel nummer geen creditcard?
Ik heb de kaart al 20 jaar, en ben hier nooit over geimformeerd. Los daarvan zijn er andere manieren om de verificatie tot stand te laten komen, die mij niet voor problemen stellen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.