Beste allen,Onlangs is mijn vriendin naar Indonesie vertrokken voor stage. Om hier eenvoudig geld te kunnen opnemen heeft zij een rabocard aangevraagd bij de Rabobank. Nu blijkt echter toen ik haar afschriften doornam ( zij is nog steeds daar) dat er bedragen afgeschreven zijn die volgens haar nooit kunnen. Zo wordt er daar zeker 1x in de 3 dagen 70 euro van haar rekening afgehaald door verschillende banken in Indonesie. Zij zit zelf in Surabaya terwijl er bijv ook geld via Jakarta is opgenomen en ook in bedragen die zij normaalgesproken zelf niet opneemt omdat zij altijd een vast bedrag pint. Zij is echter in die periode helemaal niet in Jakarta geweest.Ik heb inmiddels de rabobank opgebeld de kaart laten blokkeren maar zei zeggen dat ze verder niks voor haar kunnen doen omdat zij zelf contact op moet nemen (natuurlijk zijn de telefoonkosten voor haar), maar ze kan daar de komende weken niet bellen. Ze komt over 1 1/2 maand terug naar Nederland. Wij moeten dus ig tot die tijd wachten tot er een procedure van vergoeding kan worden ingesteld. Het zijn dus geen aankopen in winkels die eraf zijn gegaan maar alles via banken uit Indonesie zoals de Bank Niaga in Jakarta en de Bank Central in Surabaya (allemaal via een geldautomaat).Wellicht overbodig om te zeggen maar zij heeft nooit haar pincode aaniemand gegeven of haar creditcard, dus waarschijnlijk is er hier sprakevan skimming, overigens niet vreemd in een land waar creditcard fraudeals nationale sport wordt gezien ( Indonesie is 2e op meestecreditcardfraudes ter wereld). Wie weet of kaarthouders van een Rabocard hier tegen beschermd zijn? Is de kans groot dat wij een gedeelte van het geld terug kunnen krijgen (gaat totaal om een paar honderd euro ) of is dit een hopeloze zaak? Wat moeten wij doen om aannemelijk te maken aan de Rabobank dat zij idd niet degene is geweest die dit geld heeft opgenomen? Heeft iemand anders ervaring met de Rabobank hoe zij dit oplossen? Met vriendelijke groet Maarten