Hierbij wil ik mijn ongenoegen kenbaar maken over de extra kosten die ik moet maken omdat er bij bol.com een fout is gemaakt met de adres wijziging. Op 15 augustus 2011 wilde ik een bestelling plaatsen voor een Ethernet switch. Op woensdag 17 augustus 2011 kreeg ik een e-mail van bol.com op mijn e-mail adres ?@hotmail.com dat de bestelling niet kon doorgaan omdat ik nog een betaling, 14,05 euro, had openstaan van 3 november 2011. Deze betaling had nog steeds niet plaatsgevonden en was nu doorgestuurd naar een incasso bureau.
Ik heb vervolgens ingelogd op mijn account en zag dat het om een boekje ging ter waarde van die 14,05 euro, Bestelnummer: 12345678. Ik had voor dit boekje , op 3 november 2010, zowel als factuur als betaal adres mijn nieuwe adres appelstraat1, 1111AA Bol, doorgegeven. Ik heb vervolgens contact opgenomen met bol.com en kreeg te horen van de klantenservice dat ze niet konden zien naar welk adres de betalingsherineringen waren gestuurd. Ik wilde dit graag weten omdat ik in de week van 15 oktober 2010 ben verhuisd naar mijn nieuwe adres en de mogelijke betalings herineringen dan naar mijn oude adres waren gestuurd waardoor ik deze dan niet meer heb mogen ontvangen. De mevrouw van de klantenservice vertelde mij dat ze dit niet kon zien en ze me alleen kon doorverwijzen naar accounter voor een betalings regeling te treffen. Tevens waren er diverse mails naar mijn e-mail adres gestuurd welke ik nooit heb mogen ontvangen!
Diezelfde dag heb ik nog contact opgenomen met accounter en deze konden mij eerst niet vinden in hun systeem op mijn nieuwe en juiste adres. De meneer heeft toen mijn oude adres, Peerstraat 2 2222BB in Bol, geprobeerd en daar stond inderdaad nog een betaling open van bol.com. Ik heb toen gevraagd aan de meneer wanneer ze de betaling hadden overgenomen van bol.com en dit bleek in april 2011 te zijn geweest. Bij deze overname hadden ze als adres van mij doorgekregen, van bol.com, Peerstraat 2 2222BB in Bol??? (terwijl ik in november 2010 dit adres al had gewijzigd bij bol.com) Ik hoorde vervolgens van deze meneer dat ze ook van accounter uit al diverse betalings herinnering hadden verstuurd naar Peerstraat 2 en dat het bedrag dat ik nu aan hun moest betalen omdat ze extra kosten hadden gemaakt nu 34,40 euro betrof!
Op zaterdag 20 augustus 2011 heb ik wederom met bol.com gebeld om een reactie van hun te krijgen en om een mogelijk oplossing voor het probleem te vinden. Ik deed dit omdat volgens mij de fout grotendeels bij bol.com ligt. De meneer die ik aan de lijn kreeg was in eerste instantie zeer vriendelijk en begreep ook waar het probleem lag maar hij kon helaas niets voor mij doen. Hij kon me alleen adviseren om een mail te sturen naar de klantenservice, waar hij ook werkte?, en daar nogmaals het probleem in uit te leggen.
Ik ben welliswaar de eerste betaling van 14,05 euro vergeten te doen maar als bol.com ondanks dat ze wel het goede adres van mij hebben toch de betalings herineringen blijven sturen aan mijn oude adres heb ik ook nooit meer de kans gehad om die 14,05 te kunnen betalen. Gelukkig dat ik tot op heden dacht dat bol.com een net bedrijf was waar ik ook al diverse bestellingen had geplaats en daarom wederom een bestelling wilde plaatsen anders was ik er nooit achter gekomen dat ik nog een betaling had openstaan. De extra kosten bedragen nu nog maar 20,35 euro, totaal 34,40 euro, in plaats van mogelijk ook nog de deurwaarders kosten.