BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumentenrecht bij "de Plantenhal BV"

Bijdrage door gebruiker
17-04-2012
7 reacties
In o.a. Zuidland en Rhoon heeft "de Plantenhal B.V." twee vestigingen. Hier worden bloemen, planten en aanverwante artikelen verkocht tegen concurrerende prijzen.
Bij de kassa hangt een pamflet waar de klant gewezen word op zijn rechten, of liever het ontbreken ervan.
Een korte samenvatting:
- Wij bezorgen niet en geven verder geen service.
- Wij bieden u een lage prijs, waardoor garantie is uitgesloten. Ook op naam, kleur, maat, groei, bloei enz. geven wij geen garantie.
- Omruilen van artikelen waarmee u de winkel heeft verlaten is niet toegestaan. Controleer daarom voor het verlaten van de winkel of het product aan uw eisen voldoet. Als u de winkel heeft verlaten kunt u niet meer ruilen of retourneren.
- Bij het verlaten van de winkel vervallen al uw rechten. Controleer dus uw kassabon voor het verlaten van de winkel.

Verder nog een aantal gedragsregels over tassen e.d.
Zie ook: http://www.deplantenhal.nl/huisregels.html
voor de volledige versie.

Is dit nu juridisch in orde? Volgens mijn bescheiden mening heeft een consument altijd recht op een aantal wettelijk vastgelegde regels zoals omruilen en retourneren.

Graag uw mening hieromtrent.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.