Ik ben 21 jaar en studeer in BOL-verband, voor verpleging/verzorging (MBO). Ik wil bij mijn vriend (thuiswonend) gaan inwonen.
Hij en zijn vader werken als ZZP-ers en bewonen een huurwoning van een particulier. Omdat ik nu ook al uitwonendben ontvang ik van DUO
een basisbeurs en een bijdrage voor uitwonende. Beide bijdragen zijn feitelijk leningen??!! Als ik bij mijn vriend zou kunnen gaan inwonen, zou dichterbij de school wonen en zijn de mogelijkheden voor stage-lopen groter.
De ouders van mijn vriend vragen zich echter wel af of de inwoningvan mij "alsstudent", financiële en of andere consequenties zou kunnen hebben voor hun ZZP-status en de verdere huurlasten e.d..??
Graag Uw reactie???
JH/U