Hallo allemaal,
Zoals velen misschien al hebben meegekregen stopt Choozze per direct met het leveren van het zero abbonnement. Mensen die op dit moment het zero abonnement hebben worden per 1 maart uitgeschreven tenzij ze overstappen op het Choozze bright abonnement. Het bright abonnement iseen abonnement van 35 euro per maand i.p.v het zero abonnement (0 euro per maand, 25 euro inschrijfgeld)
Persoonlijk heb ik het choozze abonnement amper 1 a 2 maanden binnen en pas begin januari geactiveerd. Ik heb dus 25 euro betaald voor 1 maand gebruik (100 min/sms/MB) en dat is erg veel geld voor een heel klein abonnement.
Ik ben ervan overtuigd dat dit niet een impulsieve beslissing is van Choozze en dat Choozze al van het stopzetten van dit abonnement af wist op het moment dat ik mijn abonnement afsloot. Choozze heeft mij niet op de hoogte gesteld van deze aankomende verandering (ofwel opzegging) had ik dit wel geweten dan was ik het abonnement nooit aangegaan. Mijn eerste vraag is dan ook, valt dit niet onder dwaling?
Mijn tweede vraag is het volgende. Na het openslaan van de algemene voorwaarden van Choozze ben ik het volgende tegengekomen:
19.3 : Indien de overeenkomst voor onbepaalde tijd is aangegaan, kan ieder der partijen de Overeenkomst schriftelijk opzeggen tegen het einde van een factuurperiode met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, tenzij anders is overeengekomen.
Kortom, Choozze staat in zijn/haar recht om de overeenkomt op te zeggen. Echter is deze opzegging op 1 februari gestuurd
Van:
Choozze(no-reply=choozze.nu@mail13.suw11.mcdlv.net) namensChoozze(no-reply@choozze.nu)
Verzonden:
maandag 1 februari 2016 14:24:48
Aangezien 19.3 aangeeft dat een opzegging tegen het einde van een factuurperiode aangevraagd moet worden lijkt Choozze te laat te zijn met deze opzegging waardoor de opzegging pas in februari is ingedienden het opzegtermijn pas op 1 maart in gaat. Dit zou betekenen dat Choozze klanten pas af mag sluiten op 1 april, i.p.v 1 maart (zoals aangegeven in de opzegging). Gaat Choozze niet volledig tegen zijn/haar eigen voorwaarden in wanneer klanten op 1 maart worden afgesloten?
Graag hoor ik van jullie,
Brian