10 maanden geleden heeft mijn vriend 2 trappen, de overloop en een slaapkamer laten stofferen met tapijt. Dit alles is gedaan door Carpet Right.
Al sinds het erin ligt vraag ik aan hem hoe hij voor die kleur heeft kunnen kiezen, ook mijn vriend had geen goed gevoel bij de kleur, maar hij dacht dat het miss kwam omdat in de winkel ander licht was. Toch bleef dit gevoel steeds hangen. Nu waren we voor andere zaken bij Carpet Right en toen zagen we het tapijt hangen in de kleuren grijs en bruin. De kleur die bij ons is gelegd is bruin. Ik vroeg de verkoper of hij de factuur van destijds nog in de computer had en of ik die eens mocht zien. Hierop stond inderdaad de kleur grijs vermeld. Zij hebben toen dus de verkeerde kleur geleverd. Volgens de verkoper is het te lang geleden (10 maanden) om dit kosteloos te vergoeden.
Is dit zo? Is er een landelijke termijn? Kunnen wij hier nog iets mee?? Het verschil is in de winkel (waar de tapijten boven elkaar hangen) duidelijk zichtbaar, maar het kleurverschil is niet zodanig dat het meteen opvalt als alleen de ene kleur aanwezig is (zoals dus toen het thuis werd gelegd). De woorden van de verkoper kwamen er op neer dat als we dit op tijd hadden gemeld (binnen 2 maanden) hij het wel kosteloos had vergoed, maar nu omdat het 10 maanden is, niet. Terwijl het m.i. geen verschil maakt of je het een maand na dato eruit moet halen of 10 maanden na dato, het tapijt is immers in beide gevallen onbruikbaar. Graag advies. Bvd.