Zelf ben ik werkzaam bij een financiele dienstverlener en ben daardoor genoodzaakt regelmatig de belastingdienst te raadplegen.Even snel een antwoord krijgen op een vraag is er bij mij haast nooit bij. Ik krijg meestal een keuzemenu waarbij ik een keuze moet maken. Nadat ik een keuze gemaakt heb en al een paar minuten aan de telefoon ben, krijg ik botweg de mededeling:"Op het moment is het erg druk, wij kunnen u niet op korte termijn te woord staan" probeert u het een andere keer nog eens". Soms krijg ik na 10 of 15 minuten wachten, een medewerker aan de telefoon die simpelweg zegt dat de medewerker die over de zaken gaat niet aanwezig is.Hoe ervaart u de contacten met de belastingdienst? Wordt u voldoende geholpen of wordt u afgesnauwd? Krijgt u antwoord op uw vragen of wordt u met een kluitje in het riet gestuurd? Hoe snel worden uw bezwaarschriften of verzoeken afgehandeld? Binnen 6 weken? Worden uw aangiften binnen redelijke tijd afgehandeld? Emigratie-aangiften 2001 die bij de inspectie Heerlen Buitenland zijn ingediend, zijn nog steeds niet in behandeling genomen terwijl er een flinke teruggaaf uit voort komt. Op mijn verzoek om een voorlopige teruggaaf, kreeg ik als antwoord dat de computersystemen bij de belastingdienst deze aangiften nog niet aankon. Moeten burgers daar de dupe van worden??