BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bungalow.net wilt betaling nadat zij zelf onvolledige informatie geven en de reis hebben geannuleerd.

Bijdrage door gebruiker
05-12-2013
6 reacties
Beste Vara leden,

Graag zou ik uw hulp willen vragen daar ik me een beetje naar voel door een incident met bungalow.net.

Wij hadden in november een huisje geboekt op de website. Echter, ik kreeg nergens de mogelijkheid om te betalen, alleen een scherm dat zei dat ik later geïnformeerd zou worden. Hierna heb ik op eigen initiatief een chat aangevraagd met de medewerker, waarna deze mij uitlegde dat ik de betaling via de mail zou ontvangen. Ik heb alleen een mail gehad waarin stond dat ik de bevestiging nog zou ontvangen als deze gecontroleerd en verwerkt zou zijn.

Ik heb na dit mailtje niks meer ontvangen. Hierna ben ik gebeld door een medewerker van Bungalow.Net die vroeg of ik de mail had ontvangen met betalingsgegevens. Ik zei dat ik nog niet had gekeken, maar ze zou hem nog een keer versturen. Dit heb ik hierna in de gaten gehouden. Ze heeft ook nog vaag uitgelegd dat ik het ergens op de website zou kunnen betalen, maar ik heb duidelijk gezegd dat ik wacht op verdere instructies via de e-mail (zoals beloofd).

Ik heb verder geen enkel bericht gehad over hoe ik dan moet betalen, en een dag erna was onze reis opeens geannuleerd zonder verder opgaaf van reden. De mail zou zogenaamd verstuurd zijn, maar als ik gewoon de bevestigingsmail en annuleringsmail heb gekregen, lijkt het mij heel sterk dat het mailtje naar mijn junkbox is verstuurd (bij controle zat er ook niks in!).

Nu krijg ik een mail van Bungalow.net dat zegt:
Wij hebben via onze chatmogelijkheid contact met u gehad omtrent de betaling, tijdens de chat zijn de betalingsmogelijkheden besproken.
Dezelfde avond hebben wij telefonisch met u gesproken, hierbij is de reservering doorgenomen en is nogmaals de betaling doorgenomen.
Wij hebben op 23 November 2013 de reservering moeten annuleren vanwege het niet ontvangen van de betaling.


Als 'coulance' bieden ze me de mogelijkheid om de boeking om te roepen. Ik vind deze gang van zaken onterecht en oneerlijk omdat: 1) me nooit de betalingsmail is verzonden 2) de boeking opeens binnen een dag was geannuleerd, terwijl ik direct had kunnen betalen als ik de gegevens had gekregen via de telefoon ipv een vage verwijzing naar de website en 3) wij halsoverkop nog een ander huisje moesten boeken omdat dit onverwachts geannuleerd was (bij Hogenboom, waar alles wel soepel en perfect verliep!).

Wat is nu mijn recht hierin? Kunnen zij mij dwingen om de betaling alsnog te doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.