BIj briefstemmen maakt de kleur van het hokje niet uit. Hoe weet men dan bij de telling dat het een brief stem is? Normaal moet het vakje rood zijn anders is de stem ongeldig. Als de briefstemmen gemarkeerd worden is het stemgedrag van de 70+groep na te gaan.