Vandaag kreeg ik (op adres van mijn ouders, waar ik al een aantal jaren niet meer ingeschreven sta) een brief van Voorlichtingcentrum Overheidsbijdragen. De brief deelde mij mee dat ik hoogstwaarschijnlijk recht heb op verschillende soorten overheidsbijdragen, zowel gemeentelijk als landelijk. Na betaling van 15,90 zal ik een map toegestuurd krijgen met daarin een lijst met alle soorten overheidsbijdragen. Na wat onderzoek zou ik dan een hoop geld kunnen terug vragen.
Waarschijnlijk begrijpt u mijn vraag al; Ik vertrouw deze instantie niet helemaal. Op de website (www.overheidbijdragen.nl) worden wel onderzoeken van onder meer kassa en SCP getoond, die gaan over de onwetendheid over deze bijdragen.
Toch vind ik het vreemd dat deze instantie mijn (verkeerde, dat wel) adres heeft en geld vraagt voor deze dienst.
Ik vraag me dan ook af of deze brief te vertrouwen is.