Mijn zoon heeft z'n schoolboeken via het boekenfonds. Echter voor 4VMBO+3HAVO/VWO eisen ze ook nog een borg van €25,-. Dit omdat volgens hen bij 2% het schadebedrag niet te innen is. Ik weiger echter die borg te betalen, maar mijn zoon krijgt dan die boeken niet mee, ondanks dat ik de huurprijs op tijd heb betaald.
Kan de school mij verplichten om die borgsom te betalen. We hebben géén boekenlijst gehad, zodat we ook niet op pad kunnen om die boeken zélf aan de schaffen.
Volgens mij gaat de school er van uit dat de ouders van die leerlingen wanbetalers zijn én dat de kinderen ruw met de boeken omgaan. Wie helpt me verder