Hallo,
Tja, de titel zegt het eigenlijk al... dit is mij al meerdere malen overkomen met verschillende artikelen.
Ik heb (wederom) artikelen besteld bij Bol.com, de leveringstatus staat op moment van bestellen op volgende dag of zeg een week. Vervolgens schuift de leverdatum 1 of 2 keer op (paar weken tot 1 maand) en -blijkbaar- onderwijl worden/zijn de artikelen duurder geprijsd. In mijn 'Bestelstatus' staat het artikel nog altijd voor de prijs waarvoor ik het besteld heb, maar als ik niet inlog en zoek op het bestelde artikel staat het (soms vele) malen duurder met een levertijd van -je raad het al...- op volgende dag of zeg een week.
Wat is dit voor onzin en wat is mijn recht hierin als consument?
Ik heb bv. een keer een artikel bij FRS.nl besteld dat schijnbaar verkeerd geprijsd was, een 'special edition' van een game terwijl de prijs hetzelfde was als de gewone. Toch keurig geleverd; artikel was vervolgens de volgende dag een tientje duurder. Mazzeltje denk ik dan.
MAAR als ik in een winkel kom en een artikel is verkeerd geprijsd krijg ik OF het tegen de vermelde prijs OF wordt er 'geschikt'. (Mits natuurlijk het om iets reels gaat, niet een camera van 1000 Euro voor 10 Euro, dan kan een winkel zich vast wel ergens op beroepen.)
Ik baal er een beetje van dat mij dit bij Bol.com nu al 3 keer is overkomen, vreemde is helemaal dat ik de eerste keer uiteindelijk het artikel (een boek) heb geannuleerd en er 1 dag(!?) tussen heb lasten zitten hetzelfde artikel nog een keer besteld -tegen een duurdere prijs- en TADA!!! ..de volgende dag kreeg ik geleverd!!!!!?????
Ik zit echt niet te zoeken op verkeerd geprijsde artikelen maar uiteraard let ik wel op mijn portemonnee.
Mag dit/Kan dit & zijn er meerdere mensen met dezelfde ervaring?
Groet,
Micha