Wij zijn vorig jaar over gestapt naar Essent. Omdat het bij Essent een vreselijk zooitje is, hebben wij begin dit jaar besloten over te stappen naar Energie Direct. Sinds 27 maart 2005, zijn wij dan ook geen klant meer bij Essent. Op 15 maart 2005, werd het voorschot voor April geincasseerd. Omdat wij geen klant meer zijn in April, heb ik dit terug laten boeken door de bank. Vervolgens ontving ik een acceptgiro van Essent voor de vooschotten, april, mei en juni. Deze voorschotten waren plotseling aanzienelijk hoger. Wij bellen met essent. Volgens Essent namen we nog steeds bij hun het Gas af, energie was over gegaan naar Energie direct. Op de vraag waarom de voorschotten hoger waren geworden konden zijn geen antwoord geven.
Volgens Energie direct nemen wij Gas en energie bij hun af en is dit ook keurig doorgegeven aan Essent. Gisteren ontvingen wij een rekening plus incassokosten van Essent. Ik heb hier keurig op gereageerd middels een brief dat ik deze niet ging betalen aangezien ik geen klant ben bij Essent.
Vandaag kwam de afrekeing, op we nog even 261 euro wilden bijbetalen. De meterstanden zijn hoger, dan ze in werkelijkheid zijn, en in de afrekeing zijn de voorschotten van april, mei en juni berekend. Als ik deze niet betaal moet ik volgens Essent de eindafrekening plus 3 maal 177 euro nog betalen. Met een mederwerker van Essent valt geen zinnig woord te wisselen, volgens hun moet ik gewoon betalen voor iets dat ik niet meer van hun krijg..
Wie helpt mij..ik weet het allemaal niet meer, ondertussen dreigt Essent met een deurwaarder wanneer wij niet betalen.