BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

betalingsopdrachten komen steeds retour van abnamro

Bijdrage door gebruiker
02-12-2008
10 reacties

De laatste tijd werden veel betalingsopdrachten door ABNAMRO gemeld als "naam en rekeningnummer stemmen niet overeen". M.b.t. 1 opdracht hebben ze het tot 5x toe herhaald.Onlangs begon ik me al af te vragen of men dit soms opzettelijk deed. Immers men bespaart graag op formulieren en enveloppen. Zo krijg ik bij pinopnames ook al geen verantwoordingsbonnetje meer. Volgens medewerkster zou heel toevallig het papier op zijn. (Bij alle filialen ?)Gisteren ontving ik dan eindelijk HET BEWIJS dat men dit OPZETTELIJK doet. Nl. nu zei men bij een voorgedrukt formulier al dat naam en rekeningnummer niet overeenstemmen.(Medewerker: "cijfers zijn zo klein" (ik: "alle voorgaande acceptgiroos ging wel goed" medewerker "voor uw veiligheid" Ik "in het verleden leken jullie daar weinig mee op te hebben b.v. toen een oplichter zo maar van mijn rekening afschreef en jullie die dekten")Inmiddels had ik ook al opdracht gegeven tot het overmaken van een groot bedrag naar andere bank voor deposito aldaar. Na 2 weken nog geen bericht. Heden wederom "naam en rekeningnummer stemmen niet overeen". Helaas bedrog..Dan maar contant opnemen maar wie weet houden ze je dan nog weer vast ?.Medewerker "ach duurt altijd even he". Ik "maar als ik opdracht geef om van mijn spaar naar betaal met 0% rente over te maken, dan binnen 2 dagen". "Ach ja"."Nee het is niet mogelijk die 30.000 over te maken en voor het geval de andere opdracht van stapeltje wordt gehaald die te blokkeren, opdat ik niet vette debetrente voor jullie gelieg moet betalen ?".Wel mogelijk is: ABN allerhande opdrachten opzettelijk te verkwanselen waardoor je elders problemen krijgt en constant overal naar toe moet bellen en uitleggenAls "geste" stlet men dan voor om te gaan internetbankieren, c.q. te dwingen.En ondertussen plukken zij de vruchten van je tegoeden.Met de medewerkers heb ik ook al geen medelijdenmeer het zijn ook complete lieg en huichelmachines.Heeft iemand anders ook soortgelijke ervaring met banken ?(En dan dat bestuur Fortis op aandeelhoudersvergadering "wilt u beleefd blijven ?" tegenover die criminelen ?").

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.