Ik heb destijds een hostingpakket aangeschaft bij een hostingprovider (domeinnaam en hostingpakket) t.w.v. €18 en €17,50.
gedurende dit jaar waren er steeds meer problemen met dit pakket.Mijn site was niet bereikbaar of traag en e-mail kwam niet aan. E-mail verdween of kwam pas na dagen aan. Ik heb hierover geklaagd maar volgens de provider was er geen probleem. Vragen en reacties of hun eigen forum werden resoluut verwijderd.
Uiteindelijk werden de problemen dusdanig erg dat ik heb opgezegd en naar een andere provider ben verhuisd. Na de verhuizing bleek echter dat ik een week te laat heb opgezegd.
Ik heb daarom een uitgebreide mail gestuurd waarin ik mijn motivatie heb beschreven en heb gevraagd of er over de situatie gesproken kon worden aangezien ik al verhuisd was en er geen bijkomnede kosten zouden zijn voor hun. Daarnaast aangegeven dat de problemen met de e-mail mijn keuze hadden beinvloed.
Nee was het antwoord, iedere klant heeft deze problemen gehad en u bent te laat geweest.Tijdens dit e-mailverkeerbleek dat er tot 4 weken na de daadwerkelijke verhuizing nog steeds e-mail binnen kwam bij mijn oude provider en op mijn oude gegevens. Datkan niet wantik was al verhuisd. Dat pakket werkte naar volle tevredenheid.
Uiteidnelijk gingen er veel mailtjes heen en weer en ik besloot uit goede wil maar de helft te betalen om een opening te zoeken in deze kwestie. Ondertussen vlogen de herinneringen mij om de oren en kreeg ik geen antwoord op de e-maillproblemen en mijn overige vragen. Ik had tevens gevraagd om coulance en gevraagd of ik 50% kon betalen en zij de andere 50% als ondernemersrisico konden nemen.
Geen reactie behalve aanmaningen e.d. Vragen werden nog steeds niet beantwoord.
Uiteindelijk besloot ik de 17,50 dan ook maar te betalen. Voor mij was de kous af. Echter na enkele dagen bleek dat ze de 18 euro hadden teruggestort. Dus ik mailde verheugd dat ik blij was ze mij tegemoet waren geklomen en de eer aan zichzelf hadden gehouden.
Helaas"het antwoord was: Deze betaling was niet te herleiden en is teruggestort. Vervolgens was de tweede betaling wel te herleiden, werd in mindering gebracht en voor de eerste betaling werd een nieuwe factuur gemaakt. De tooonzetting in het mailtje wsa spoeslief. Huh ineens wel herleidbaar terwijl ik in eerdere correspondentie had vermeld dat ik die 18 euro zou gaan betalen en de rest in afwachting was.
Geen brief, geen antwoord op mijn vragen maar weer herinneringen en aanmaningen
Uiteindelijk deze week een brief van Interim Justitia ontvangen.
Het is voor mij een principekwestie geworden, die 18 euro sinteresseert mij niets. Ik wil gewoon een normaal antwoord maar dat schijnt niet te kunnen.
Ik ben nu voornemens om naar de rechtbank te stappen. Raadzaam?