BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Betalen voor dienst welke ik niet wil afnemen

Bijdrage door gebruiker
09-10-2008
1 reactie

Beste lezer,Een aantal dagen geleden heb ik van een B.V. één factuur gehad voor een dienst welke ik dacht opgezegd te hebben zo'n 8 maanden geleden. Helaas betrof dit een andere dienst welke ik ook van hun afnam. Ik ging er destijds van uit dat ik beide diensten had opgezegd wat helaas niet zo was. Gevolg: Er word mij 2 weken voor een nieuwe dienstperiode van één jaar een factuur gestuurd a €110.Ik heb via een mail direct laten weten dat ik deze dienst niet meer wil afnemen, en dat ik er het laatste jaar ook geen gebruik van heb gemaakt. Hierop kreeg een opzegformulier toegestuurd welke ik ondertekend terug moest faxen. Ik hoopte dat het hiermee afgedaan zou zijn, dit was echter niet het geval. 4 dagen later kreeg ik een bericht dat mijn fax was ontvangen, maar dat er desalniettemin een factuur van €110 mijn kant op komt vanwege de algemene voorwaarden waarin staat aangegeven dat ik 2 maanden van te voren moet opzeggen. Nu snap ik dat gezien hun algemene voorwaarden ik geen poot heb om op staan, maar in hoeverre is het mijn recht als consument om toch mijn geld terug te vragen voor een dienst welke ik een jaar lang niet heb afgenomen, en een dienst waar ik niet nog een keer €110 voor wil neertellen voor een volledig jaar.Saillant detail is dat mij ook dingen in rekening worden gebracht voor diensten welke ik niet via hun afneem. Het betreft hier zogenaamde webhosting. Deze dienst nam ik altijd via hun af, echter rekenen zij mij ook een domein aan welke ik in eigen beheer heb via een andere provider. (De webhost Leaseweb stond er destijds om bekend dat zij domeinen niet terug gaven bij opzeggen van een contract)Maar vraag is dus als volgt: Wat is mijn recht als consument in deze situatie? Kan ik mijn volledige geld terug krijgen, en mag Leaseweb mij voor een domeinnaam rekenen welke niet van mij is? Ik wil tegen de factuur een bezwaarschrift sturen maar krijg ze niet te pakken via de telefoon -wachtrijen- en op mijn e-mail reageren ze niet. Mag ik ook via mijn bank het automatisch afgeschreven bedrag terug storten? (Al is het mij alleen maar voor de €6,-)Alvast bedankt.Met vriendelijke groet,Brian de Heus

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.