BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

betalen verzendkosten na retour postorderbedrijf

Bijdrage door gebruiker
17-10-2006
13 reacties

Onlangs had ik gordijnen besteld bij het postorderbedrijf Bonprix. Deze waren helaas niet naar wens en heb ik dus geretourneerd. Een tijdje later ontving ik een acceptgiro van hun; of ik toch nog de verzendkosten wilde betalen. Daar ik al eerder iets geretourneerd heb bij andere postorderbedrijven en daar nooit achteraf alsnog de verzendkosten hoefde te betalen heb ik hun een mail gestuurd met de vraag of dit niet het "risico van het vak" was en dat ik niet van plan was om te betalen. Hierop kreeg ik het antwoord dat dit bij hun toch deze kosten moest betalen. Sterker nog..; vandaag kreeg ik een acceptgiro met begeleidend schrijven dat als ik niet binnen 8 dagen zou betalen hier 15% bovenop zou komen met een minimumbedrag van € 34,04!!

Mijn vraag is dus: Mogen zij in dit geval verzendkosten vragen?

alvast bedankt.....

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.