over de nota van mijn energierekening van de NUON moet ik een energiebelasting betalen. Helaas.
Maar aan het eind van de rekening moet je over alle kosten nog eens BTW betalen. Dus btw over een belasting.
BTW staat voor belasting toegevoegde waarde; maar een belasting als de energiebelasting is toch geen toegevoegde waarde?
Mijn vraag is dan ook: is hetrechtmatig dat ik btw over een belasting moet betalen?
ben zeer benieuwd naar het antwoord.
groeten
Ruud Valkenborg