sinds 2002 ben ik 50% afgekeurd en werkte ik nog 20 uur per week. dit vanwege Hartproblemen.
in 2007 ben ik wederom getroffen door een infarct en werd ik voor resterende 20 uur door het uwv uitbetaald.
dit maakte een voorlopige wao uitkering voor de volle 100%
de belasting voor 2008 heb ik toen ingevuld, en heb arbeidskorting opgegeven. Omdat mijn voormalig werkgever nog steeds een verplichting naar mij heeft was ik van mening dat de uitkering dus voorlopig is, ziektewet ipv wao.
UWV en belastingdienst vinden blijkbaar van niet want ik moet het bedrag terugbetalen. Hoe staat dit in de wetgeving, hebben ze gelijk en had ik geen recht en ook geen plichten meer tegenover mijn werkgever ? waardoor ik dus ook geen recht meer heb op arbeidskorting ?
svp een antwoord