Hallo lezers,
Ik heb juli 2005 mijn abonnement bij Canal+ middels aangetekende brief opgezegd. Daarvan kreeg ik een bevestiging, maar daar stond tevens in dat het BASIS-abonnement door mij was opgezegd en dat een SET-TOPbox abonnement nog liep. Hiervoor werden tot 2 keer toe abonnementsgelden geincasseerd (november en december 2005), welke door mij steeds werden gestorneerd.
Nadat ik een aangetekende brief met waarschuwing voor afsluiting en bijkomende kosten ontving, heb ik de firma een brief gestuurd dat ik het (gehele) abonnement in juli 2005 had stopgezet en niet een gedeelte, zoals de firma beweerde. Tevens heb ik telefonisch contact gehad, de situatie nogmaals uitgelegd.
Nu worden de afsluitkosten en de niet betaalde abonnementsgelden in rekening gebracht, totaal € 45,95. Het gaat mij niet om de hoogte van het bedrag, maar ik wil dit NIET betalen omdat ik (mijns inziens) in mijn recht sta.
Ik vraag me af wat ik nu moet doen. Ik heb nog nooit een deurwaarder op bezoek gehad, tevens nog nooit een rechtzaak aangespannen. Mocht het tot een rechtzaak komen, dan wil ik de kosten van de advocaat en de proceskosten in rekening brengen bij Canal+.
Wie heeft er advies?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.