BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bankgiroloterij

Bijdrage door gebruiker
13-11-2012
15 reacties
De Bankgiroloterij belde mij met een aanbod van twee gratis loten voor de trekking van november. Ik heb gezegd dat ik deze wilde accepteren als er geen verdere betalingsverplichting was. Die was er niet, werd gezegd, als ik een mailtje zou sturen naar deze loterij om te laten weten dat ik niet betaald wilde meespelen.

Ik heb dat gedaan en werd daarna gebeld door de Bankgiroloterij. De schriftelijke opzegging werd niet geaccepteerd, dat kon alleen telefonisch. Ik mocht op de vragen alleen met ja of nee antwoorden, maar door de vraagstelling was het dan niet meer duidelijk dat ik niet met betaalde loten wilde meespelen. Ik maakte daarover een opmerking waarop de opname gestopt werd.

Ondanks dat ik geen toestemming heb gegeven om welk bedrag dan ook van mijn bankrekening af te schrijven, gaan ze dat nu wel doen, want mijn opzegging wordt niet geaccepteerd. Maar er is helemaal niets op te zeggen, ik ben alleen akkoord gegaan met twee gratis loten.

Ik heb de ING gebeld en gezegd dat ik niet wil dat de Bankgiroloterij bedragen van mijn rekening afschrijft. Maar om dat te regelen moet ik het banknummer van de loterij doorgeven en dat weet ik niet. De medewerkster adviseerde om maar te wachten tot er wat afgeschreven is en daarna de rekening te blokkeren, wat natuurlijk de omgekeerde wereld is. Er mag alleen wat van mijn rekening worden afgeschreven met mijn toestemming en die heb ik niet gegeven.

Als een loterij wat afschrijft kun je dat niet laten terugstorten, zij werken aan deze regel niet mee.

Is er iemand die het rekeningnummer van de Bankgiroloterij heeft, zodat ik deze rekening kan laten blokkeren voor automatische incasso?


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.