BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bank (gebroken balk) CBW garantie

Bijdrage door gebruiker
02-03-2013
56 reacties
Ik heb 1.5 jaar geleden een bank gekocht bij Pronto wonen voor 350 euro. Hierbij boden ze mij een aflopende cbw garantie aan, dit houdt in dat ik het eerste jaar geen reparatie kosten betaal het tweede jaar 1/3 deel, het derde jaar 2/3 deel, enz.
Een maand geleden brak de dwarsbalk onder de zitting toen ik ging zitten. Ik heb meteen proto wonen ingelicht. Ze wilde fotos hebben maar vertelde hun dat dit niet goed te zien is wegens het stof doek aan de onderkant. Vervolgens kreeg ik een mail dat ik 1/3 deel (50 euro) van de kosten moest betalen. Ik was hier in eerste instantie mee akkoord gegaan omdat dit ook in mijn bon terug vond.
Na een week is er iemand over de vloer gekomen en vertelde me dat er 2 balken gebroken waren en 1 zelfs helemaal onder in de bank is gevallen. Ik ben een zeer rustige jongen en kan me niet voorstellen dat dit door mijn toedoen is gebeurt.
Nu heb ik op internet gelezen dat volgens de Europese wet een minimale garantie staat van 2 jaar. Daarnaast geeft de Nederlandse wet aan dat een product deugdelijk moet zijn. En volgens de site van cbw wordt de garantie boven op de wettelijke garantie gedaan.
Sta ik in mijn recht om te eisen dat ik een nieuwe bank wil omdat deze na 1.5 jaar niet deugdelijk blijkt te zijn?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.