Beste lezer,
Mijn vraag gaat over het volgende:
In januari van 2016 heb ik voor mijn nieuwe huis een badkamer besteld bij Paul Roescher in Apeldoorn. Omdat ik op 2 mei pas de sleutels kreeg stonden deze spullen op afroep uit hun magazijn (dat wil zeggen dat ik de exacte leverdatumnog door moest geven). Op 5-4-2016 heb ik doorgegeven dat de spullen allemaal geleverd konden worden op 2-5-2016. Mij werd akkoord gegeven en de bestelling zou geplaatst worden. Ik zou alleen nog even terug kunnen bellen voor de exacte leverdatum.
Ik ben op vakantie gegaan en bij mij terugkeer op 19-04-2016 heb ik contact opgenomen met Paul Roescher om de exacte dag en tijd te achterhalen waarop mijn spullen geleverd zouden worden. Tijdens dat telefoongesprek werd mij meegedeeld dat de hele bestelling nog niet geplaatst was. En dat het wel eens moeilijk kon worden dat spoedig te leveren. Helaas had ik geen bewijs van mijn telefoontje van 5 april, dus echt iets beginnen kon ik niet (leermoment). Na overleg bleek dathet grootstedeel van mijn bestelling een week later dan gepland geleverd kon worden (de week van 9-5-2016) en het badkamer meubel + wasbaktwee wekendaarop (de week van 23-05-2016). Gelukkig gaf mijn aannemer aan dat dit werkbaar zou zijn omdat hij toch eerst het een en ander moest voorbereiden. Ook ik was blij met deze oplossing van Paul Roescher en ben dus akkoord gegaan.
De eerste levering vond uiteindelijk plaats op 11-05-2016.Helaas had de bezorger een doos tegels kapot laten vallen waardoor deze na geleverd moesten worden. Een week later, op 17-05-2016, leverde Paul Roescher de verkeerde tegels. Deze tegels hebben zij de dag erna gelukkig weten om te ruilen voor de correcte tegels, maar uiteraard liep mijn aannemer vertraging op, bovendien was hij er voor niets.
In dezelfde week(16-5-2016) werd mij bevestigd dat het badkamermeubel op 25-5-2016 geleverd zou worden (meer dan drie weken na de in eerste instantie afgesproken leverdag). Uiteraard was ik hiermee verheugd want inmiddels was dit het enige wat nog ontbrak in de badkamer (of zeg gerust, nog steeds ontbreekt). Op 24-05-2016 werd ik in de namiddag namelijk gebeld door de afdeling planning van Paul Roescher met de mededeling dat het meubel door de fabrikant nog niet gemaakt was. Er werd heel duidelijk aangegeven dat dit absoluut niet hun schuld was en dat zij alles goed doorgegeven hadden. Aangegeven werd dat het meubel er op zijn snelst nog twee weken over zou doen. Op dit moment ben ik vrij boos geworden want dit zou de derde keer worden dat ik mijn aannemer moest vertellen dat er weer iets niet geleverd kon worden. Laat staan het feit dat ik inmiddels al drie weken in mijn huis woonde zonder dat de badkamer volledig te gebruiken is.
Paul Roescher kwam met een oplossing door een ander (naar eigen zeggen duurder) meubel te leveren dat er nog voor die zaterdag (28-05-2016) zou kunnen zijn. Ik ben hiermee akkoord gegaan en dacht dat de kous hiermee af zou zijn. Helaas werd ik op zaterdag ochtend gebeld dat het meubel helaas niet geleverd was door de fabrikant. Ik kon wel janken. Ze zouden mij zo spoedig mogelijk bellen de daaropvolgende week (30-05-2016). Ik heb nog steeds niets vernomen van hen.
Tot slot wil ik verder nog even zeggen dat Paul Roescher telefonisch nauwelijks te bereiken is en dat naar mijn idee niemand enig idee heeft bij dit hele bedrijf wat klantvriendelijkheid en service betekent. Ik ben zeer ontevreden en kan niemandaanraden hier ooit iets te kopen.
Mij rest alleen de vraag: wat kan ik hier tegen beginnen? Het lijkt niet alsof iemand me bij Paul Roescher serieus neemt en uiteraard ben ik nog steeds afhankelijk van het badkamer meubel dat nog steeds geleverd moet worden.
Met vriendelijk groet,
Tom Holewijn