HELP wie staat er in zijn recht
Hallo ik ben Fonz 44 jaar en was gewoon ziekenfondsverzekerde bij het Groene landna de nieuwe ziektekosten regeling heb ik op het advies en adviezen van vrienden gekozen voor een andere ziektekostenverzekering alles goed en wel door al het geharrewar automatich werden nl. alle bedragen afgeschreven wij stornerenblijkt ineens het dat Groene Land 1 termijn teveel heeft terug gestort in de zelfde periode hebben zij hun fout ingezien en op hetzelfde tijdstip het bedrag dat door mij werd gestorneerd werd het door hun teruggestort. vervolgens kreeg ik aanmanigen of ik even wilde betalen ik heb daar niet direct op gereageerd aangezien ik er niet van begreep dus naar verloop maar bellen.oke alles nagekeken en gebeld gebeld gebeld en ze blijven maar volhouden dat ik nog een termijn moet betalen te weten van 01-02-06 tot 01-03-06 maar ja de vezekering is loopt niet meer bij hundus weer gebeld dat het niet kloptten einde raad alle accept's die zij stuurden netjes teruggestuurd per mail,per post en per fax dat ik niet meer bij hun verzekerd wasmet mijn telefoonnummer daarbij en het vriendelijke verzoek om mij te bellen.wat scherts mijn verbazing de brutaliteit ten topzij sturen weer een accept omdat de automatische incasso is gestopt vervolgens weer gebelddaar werd mij verteld dat ik het teveel gestorte geld moest betalen via een accept dat dat heel normaal was ik antwoorde daarop of zij naar al mijn pogingen om een nette excuus brief te verkrijgen met de vraag of ik het bedrag terug zou willen storten kreeg ik het antwoord dat zij geen van alle fax,mail of post hadden ontvangen.na enkele dagen krijg ik zowel op het laatste verzoek en een reactie op de mail (dus langs elkaar heen) dan kan ineens wel een bericht opgestuurd worden 2 maal
mijn vraag is als ik een automatische incasso te laat storneer (30 dagen) ben ik mijn geld kwijtdat als het Groene land een paar maanden later hun fout ontdekken zich daar niets van aan hoeft te trekken. wie is dan volgens jullie in gebrekke gebleven en mogen zij het via een andere manier wel proberen terug te incasseren ook al hebben zij de termijn van 30 dagen die ik moet hanteren overschredenkortom kunnen jullie of aandacht besteden aan een soortgelijk onderwerp of kunnen jullie mij een advies geven hoe verder te handelen het kan in mijn ogen toch niet de bedoeling zijn dat grote bedrijven anders met de betalingtermijn mogen omgaan dan de gewone arbeider
mvrgrFonz
p.s het is geen onwil om het bedrag terug te betalen maar ik vind de macht van dit soort bedrijven te groot waardoor zij zich heel arrogant kunnen opstellen maar ik begin wel te twijfelen of ik het nog wil.