Op woensdag 04-07-2018 heb ik een Opel Meriva gezien bij een erkende auto dealer. Na een proefrit bleek dat er nog één en ander gemaakt moest worden. Met de verkoper afgesproken dat de auto gemaakt zou worden en hij mij zou bellen zodra deze klaar was voor een nieuwe proefrit. Hier hebben we ook een contract voor ondertekend. Met de voorwaarde: Koop is onder voorbehoud 2e proefrit. Klant kan dan alsnog kosteloos de koop ontbinden. En met eengeschattelevertijd van 2 weken. Dinsdag17 juli 2018heb ik een e-mail verzonden naar de verkoper met de vraag of er al iets bekend was. Ik kreeg toen een automatische replay dat de verkoper op vakantie is. n.a.v. deze e-mail heb ik zelf contact opgenomen met deze dealer. Helaas was het te druk op de afdeling verkoop, en kon ik niemand spreken. Ik heb toen een terugbelverzoek ingediend. 2 uur later werd ik teruggebeld, de verkoper gaf het volgende aan:
Sorry maar de auto moet nog de werkplaats in. Het is heel druk i.v.m. een nieuwe BPM regeling en iedereen wilt zijn auto op tijd gekeurd hebben. Het spijt me zeer.
Ik heb de verkoper aangegeven dat ik onwijs slordig vind, dat ik zelf moet bellen en dit dan te horen krijg. Ik heb de verkoper gevraagd wanneer de auto wel klaar zou zijn. Hierop antwoorden hij: Ik hoop eind deze week. Vrijdag 20 juli 2018 is het eind van de week.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet. Mijn vertrouwen in dit bedrijf en ook de auto is er niet meer. Mocht ik de koop hierdoor willen ontbinden, kan dat?
Tevens wordt de auto sinds 16-07-2018 niet meer aangeboden op de website van deze dealer. Terwijl dit de dagen daarvoor nog wel zo was.