Met mijn creditcard van de ANWB (National Card Services) is geld op genomen bij een bank automaat. Dit gebeurde in december 6x terwijl ik dat zelf niet gedaan had. Toen ik belde met de melding over skimming werd mij verteld dat het toch echt met mijn pas opgenomen was en mijn code. Ik weet echter nergens van. Het bedrag wordt wel iedere keer in Haarlem, mijn woonplaats, opgenomen. Ik besloot mijn verlies te nemen, heb het bedrag betaald, maar wel direct een nieuwe pas aangevraagd. Mijn geld terug krijgen was namelijk onmogelijk wel werd mij aangeraden om aangiften te doen, omdat het dan iemand in mijn omgeving zou zijn geweest. Ik weet alleen als enige waar mijn pas ligt dus heb ik dit ook voorbij laten gaan.
Nu met mijn nieuwe pas heb ik eenmalig hetzelfde probleem gehad en dus meteen gebeld met de ANWB. Ze hebben weer dezelfde verklaring. Ik heb gevraagd hoe ik kan aantonen dat ik het toch echt niet geweest ben. Helaas werd mij verteld dat ik dan beelden op moest vragen van de desbetreffende pinautomaat. Die beelden krijg ik als individu echter nooit te zien en dus zit ik weer vast aan het feit dat ik geld moet betalen voor iets wat ik niet gehad heb, maar wat volgens de ANWB wel opgenomen heb met mijn pas. Mijn vraag is dus, hebben meer mensen dit probleem en hoe kan ik dit aanpakken om aan te tonen dat ik dit geld niet opgenomen heb, maar wel terug krijg. Voor iedere keer pinnen betaal je 4 euro extra dus het gaat inmiddels om een bedrag van €728 euro.