Hallo,
Zijn het afgelopen jaar bezig geweest via een hypotheekadviseur om onze bestaande hypotheek over te sluiten gezien het grote renteverschil.
Onze adviseur heeft in 1e instantie geprobeerd dit onder te brengen bij Argenta. Het voorstel zag er goed uit en wij hebben de offerte getekend. Deze offerte was een bepaalde tijd geldig hetgeen ook logisch is.
Ineens echter gaat Argenta moeilijk doen omdat ondergetekende een wao uitkering geniet. Het gevolg was dat ze aanvullende informatie nodig hadden zoals huisarts, ziekenhuis, uitkering etc. Aangezien dit nogal wat tijd ging vergen, werd voorgesteld de geldigheids termijn van de offerte te verlengen.
Toen alle benodigde stukken binnen waren en op de juiste plek, besloot Argenta ineens dat ze niet over wilden gaan tot overname van de bestaande hypotheek, omdat aanvrager een wao uitkering genoot, terwijl zijn vrouw notabene een vaste baan heeft. Persoonlijk vindt ik dit je reinste discriminatie.
Maar goed, Argenta sluit dus op dat moment zelf het dossier en ontbindt naar mijn gevoel daarmee gelijktijdig de offerte...toch??
Onze hypotheekadviseur komt met dit nieuws en deelt ons mede dat hij het gaat proberen bij de postbank. Gelijktijdig deelt hij dit ook mede aan Argenta.
Met andere woorden Argenta kan niet aan de vraag voldoen en wordt medegedeeld dat we daarom de hypotheek elders proberen onder te brengen.
Nu, ruim 7 maanden later presteert Argenta het om maar liefst een bedrag van 2.750,00 van mijn rekening te incasseren omdat...ja hoor..onze hypotheekadviseur of wie dan ook in dat circuit, vergeten heeft de uitgestelde offerte te annuleren.......TERWIJL ZE ZELF NOTABENE HET DOSSIER HEBBEN GESLOTEN...!!!
Mijn vraag..........Kan dit zomaar en wat moet ik hier aan doen want dit geld moet en zal ik uiteraard terug krijgen.