In juli 2006 ben ik lid geworden van een sportschool/fitnesclub. Via het internet heb ik mij opgegeven en in de procedure moest ik de akkoordverklaring aanvinken. hierin staan de algemene voorwaarden.
Ik heb echter nog geen gebruik gemaakt van de sportfaciliteiten, omdat ik kort nadienben verhuisd. Ik heb verder geen papieren ondertekend (zoals bijv. een KPN of Essent je dat wel laat doen als je je opgeeft voor een produkt of dienst.)
Mijn abonnementgeld wordt keurig maandelijks afgeschreven. Nu wil ik mijn overeenkomst (??)verbreken omdat ik geen kans zie van hun school gebruik te maken. Volgens de algemene voorwaarden, waarmee ik mij destijds akkoord verklaard heb, kan dat niet binnen een jaar, omdat ikbinnen een straal van 30 km van een van de vestigingen woon).
Is een dergelijke akkoordverklaring net zo rechtsgeldig als een handtekening onder een contract ? Immers, ieder die mijn e-mail adres en banknummer weet, kan mij opgeven.
Zo niet, welke stappen moet ik ondernemen om de sportclub ervan te overtuigen dat ik (het liefst per direct) mijn verbintenis wil beeindigen, zonder dat zij met deurwaarders en andere juridische stappen gaan dreigen ?