Op 20 november 2005 hebben wij op een beurs een tafel gekocht met daarbij 8 stoelen. De levertijd (die ook op de opdrachtbon geschreven staat) zou 3 a 4 weken bedragen (dus mooi voor de kerst).
Omdat we na 4 weken nog niets gehoord hadden over de levering hebben wij een eerste maal contact opgenomen met de leverancier en na een aantal dagen kregen wij te horen dat de tafel wel aanwezig was, maar de stoelen niet. Ze hebben deze tafel dan ook nog op kerstavond (7 uur ’s avonds!!!!) geleverd.
Nadat we wederom niets gehoord hadden over de levering van de stoelen hebben we wederom contact opgenomen met de leverancier. Zij gaven te kennen dat de stoelen begin februari geleverd was.
Wederom kregen wij geen bericht dus nadat we wederom contact hadden opgenomen met de leverancier kregen we te horen dat de stoelen eind februari geleverd werden.
Nadat we begin maart nog geen stoelen hadden gekregen heb ik nogmaals via contact opgenomen met de leverancier die mij hierover zou terugmailen. Nadat ik na een week geen bericht terug heb ontvangen heb ik op 14 maart wederom een mail gestuurd waarbij ik de bestelling annuleerde.
Hierop heb ik geen bericht meer ontvangen tot vandaag waarbij de leverancier mij melde dat de stoelen binnen waren en wanneer ik ze kwam ophalen.
Ik heb de leverancier gezegd dat ik de koop heb geannuleerd en de stoelen niet weer wil hebben waarop deze mij liet weten dat ik de koop niet ongedaan kon maken en dat zij volgens de levering en verkoopvoorwaarden het recht hebben om nog na 6 maanden de bestelde producten te leveren.
Graag zou ik willen weten of ik inderdaad verplicht ben om de stoelen te kopen.
Mijns inziens heeft de verkoper zich niet aan de levertermijn gehouden die op de opdrachtbevestiging staat vermeld en heb ik daarom het recht om de bestelling te annuleren. Wie kan mij van goede raad voorzien in deze.