BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Afspraak € 85 Factuur € 185

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
20-02-2007
  •  
5 antwoorden
  •  

Kaneen bedrijfeen telefonisch overeengekomen opgave van kosten voor het ontstoppen van de riolering na verrichte werkzaamhedenverhogen van € 85 naar € 185 vanwege meer werk?

Aangezien hetwater in de badkamer en keuken niet meer wegliep is een ontstoppingsbedrijf ingeschakeld, die aangaf dat het € 85 zou gaan kosten. Zij hebbeneen veer door de afvoer van debadkamer laten gaan die vervolgens vastliep en kapot is gegaan(volgens het bedrijf). Er is door de medewerker daarna hulp ingeroepen van een collega en zij hebben de riolering buiten blootgelegd en hebben het probleem met een camera getraceerd. de oorzaak was een volgens hun verkeerde montage van een regenpijp op de riolering, depijp was in de rioleringsbuis gezakt en had volgens hun bevestigd moeten worden via een T-verbindingsstuk.

Nu heb ik ook nog gehoord dat ze een hoge druk spuit hadden kunnen gebruiken zodat het probleem van de vastgeloppen veer zich niet zou hebben voorgedaan.

Motivatie van het bedrijf voor de hogere factuur:

Meer arbeidsuren dan voorzien(extra collega); Inzet van een camera; gedeeltelijke vergoeding van de veer.

Volgens het bedrijf waren ze nog coulant met de rekening.

Nu is er al wel voor accoord getekend (enigzins onder druk) voor de werkzaamheden. Maar ik vind een factuur die 118% hoger uitvalt dan aangegeven over de telefoon nogal fors. Kan ik hier nog iets op ondernemen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.