Ik probeer al 2 ½ jaar informatie te krijgen van mijn pensioenfonds (Nationale Nederlanden) of mijn ex-werkgever aan zijn verplichtingen heeft voldaan en de ingehouden pensioenpremies heeft betaald. Van Nationale Nederlanden krijg ik te horen dat zij een contract hebben met mijn ex-werkgever en dat zij alleen over de pensioen gegevens via mijn ex-werkgever communiceren en dat ik de gegevens bij mijn ex-werkgever moet opvragen.
Mijn ex-werkgever zegt dat ik niet moet zeuren en dat alles goed geregeld is, daarover heb ik mijn twijfels. Ik wil nu 8 jaar voor mijn pensioen weten of iedereen aan zijn verplichtingen heeft voldaan en dat ik niet als ik met pensioen ga voor verrassingen kom te staan.
Ik heb in mijn kennissenkring gevraagd of zij weten of hun ingehouden pensioenpremie ook daadwerkelijk is afgedragen aan het pensioenfonds en niemand krijgt van hun pensioenfonds een antwoord alleen de mededeling dat zij dat aan hun werkgever moeten vragen.
Mijn vraag is, hoe kom ik er achter dat mijn maandelijks ingehouden pensioenpremie is afgedragen aan het pensioenfonds??
Bij voorbaat hartelijk dank voor de informatie.
R.M. van Dijk