ik ben Belgische en senior,ik vertrok dinsdag ll met een KLM-vlucht op Schiphol naar Aruba.
Bij de incheck was alles oke,ik kreeg mijn instapkaart en vertrok.
Bij aankomst op Aruba.....ik mocht het land niet in,reden ongedlig paspoort.(ik was naief en van mening dat een gedldig Belgisch paspoort voldoende was)
Ik kon niks ondernemen en werd onmiddellijk terug op dat vliegtuig gezet
Het KLM-personeel was zeer attentvol en zorgzaam,ik mocht plaats nemen in de busenisclass.Echt ze waren allemaal uiterst bezorgd en begrepen er ook niks van(zegden ze...)
Na nog een vlucht en heel lang wachten op Curacao,ging het richting Schiphol.
Daar aangekomen probeerde ik een lkacht in te dienen,maar door de vermoeidheid(meer dan 20 uren op dat vliegtuig),ouderdom en emotionele impact liet ik mij afschepen,ik kreeg een formuliekrke dat ik mocht invullen,afgeven of opsturen.Ik zou misschien na drie weken antwoord kunnen krijgen.
Ik sukkel terug naar Belgie(4 uren reis extra)
Ik kan morgen de reisverzekering(Nederlandse) contacteren maar vrees dat ik er geen verhaal zal tegen hebben.
Mijn vraag is:hoe komt het dat KLM mij de reis naar Aruba liet aanvatten?Waarom hielden ze mij op Schiphol al niet tegen?
Is er enige mogelijkheid KLm voor enig iets aansprakelijk te stellen?
Dank U voor antwoord.