BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Advies gevraagd. Eneco stelt contract op zonder medeweten van ons. deel I

Bijdrage door gebruiker
31-08-2010
10 reacties
Beste lezers,
Ik zal mijn verhaal beginnen.
Mijn vriend en ik woonden samen op het adres de van weedestraat. Deze woning was te klein voor ons gezin, dus kochten wij in oktober 2008 een woning aan de beckeringhstraat. De woning aan de van Weedestraat stond nog in de verkoop. Met de ENECO hebben wij toen telefonisch afgesproken dat wij gebruik wilde maken van hun verhuis service en dat wij ook gebruik wilde maken van ENECO stroom/ gas water en licht op de Beckeringhstraat. De makelaar die over de verkoop ging van de van Weedestraat rade ons aan het gas water en licht nog niet op te zeggen omdat dat beter was voor de verkoop. Zo geschiedde. De woning werd in april 2009 verkocht en in de eerste week van mei 2009 overgeschreven. De man die de woning aan de van Weedestraat van ons kocht, wilde het huis (wit) onder verhuren aan een meisje. Het meisje was met de koper al een paar keer langs geweest, en heeft de woning naar eigen inzicht verbouwd. Wij hebben inmiddels de ENECO telefonisch op de hoogte gebracht van het feit dat wij de energie wilde opzeggen. Wij kregen op ons nieuwe adres de Beckeringhstraat drie (3) enveloppen toegestuurd. In deze enveloppen zaten dezelfde opzeg formulieren. Dat vonden wij al slordig. Afijn. De meterstanden van de van Weedestraat hebben wij met de verkopend makelaar opgenomen. Deze meterstanden hebben wij door gegeven (schriftelijk) aan de ENECO. Hierop werden wij na twee weken gebeld door de ENECO. De telefoniste vroeg of wij de Jaarlijkse!! meterstanden wilde door geven van de van Weedestraat. Wij waren verbaasd. Wij vertelde haar dat wij inmiddels hadden opgezegd. De telefoniste raadpleegde haar systemen maar kon niets vinden. Hierop zou de telefoniste ons wederom opzeg formulieren toe sturen. Na een halve week, kregen wij wederom een eental enveloppen met dezelfde opzeg forumulieren. Wij hebben deze werderom ingevuld en verzonden naar de ENECO. Hierop kregen wij een brief van bevestiging tz de opzegging. Late ontvingen wij ook de verrekening per post.
Juli / aug 2009. De nieuwe bewoonster ( het meisje waarover ik eerder sprak) had inmiddels onze voormalige woning aan de van Weedestraat betrokken. Wij ontvingen hierop op ons 'nieuwe' adres de Beckeringhstraat twee nota' van de ENECO. In eerste instantie dachten wij dat het ging om notoá betreffende ons huidige adres. NIets bleek minder waar. Het waren nieuwe nota's van ons oude adres op de van Weedestraat. Hierop hebben wij gebeld met de ENECO. Over de lange wachttijden die irritatie opwekken wil ik niet al te diep ingaan. Ik zal proberen het kort en bondig te houden. Er hebben 5 gesprekken plaats gevonden. 3 met de ENECO en twee met de NUON.
De nieuwe bewoonster van de van Weedestraat bleek een energie contract te zijn aangegaan met de NUON. ENECO daarin tegen gaat over de transsportkosten. Wij hebben de ENECO in de persoo van [edit redactie], en fonetisch [edit redactie] dat er abusievelijk bij hun een fout gemaakt moest zijn, omdat wij rekeningen krijgen tz. de van Weedestraat terwijl wij geen contract zijn aangegaan. Vooral met [edit redactie] verliepen de gesprekken zeer stroef en onplezierig. Ze snapte het verhaal niet. Gaf niet ter zake doende suggesties en was ronduit onbeschoft en brutaal aan de telefoon.Waar het op neerkomt, is dat het NUON ons niet verder kon helpen, omdat wij niet in hun klanten bestand voorkwamen, dus er kon ook niets opgezegd worden. (lees verder deel II)








Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.