Hallo,
Ik ga binnenkort op kamers en ben druk bezig alles te regelen met het contract, de sleutel-overdracht etc. Nu kreeg ik vandaag een brief van het vastgoedbeheer, die het huis bezit, over de hoogte van de huur, servicekosten en administratiekosten. Deze administratie kosten waren tot mijn schrik 250 euro. Ik heb een mail teruggestuurd of hier de eventuele borg bij zat, aangezien die niet in de eerste mail stond. En wat anders die 250 euro in zou houden. Het antwoord daarop was het volgende: "De administratiekosten zijn voor de administratieve afhandeling voor ons kantoor, het opstellen van de huurovereenkomsten, het beoordelen van de gegevens, het verwerken van de mutatie.
Ja er moet een waarborgsom betaald worden ter hoogte van 1 maand huur."
Nu vroeg ik mij af of deze administratiekosten niet erg aan de hoge kant zijn? Mijn service kosten per maand zijn 65 euro. Ik heb al wat rondgekeken op informatie sites maar daar word ik niet wijzer van en al dat rekenwerk is niet aan mij besteed. Heeft er hier iemand verstand van en kan die mij helpen? Ik zou het geld namelijk goed kunnen gebruiken.
Groeten,
Eelke