Beste Kassa,
deze mail stuur ik u namens mijn ouders. Zij zitten namenlijk met het volgende probleem. Twee jaar geleden zijn zij verhuisd naar Hengelo(o). Bij de overdracht is de tellerstand van de electriciteit opgenomen door de makelaar. Mijn vader was daarbij in de veronderstelling dat hij gelijk was aangemeld bij de energie leveransier Essent. Echter na anderhalf jaar komt er een brief van Essent. In deze brief vroegen ze de nieuwe bewoners van het huis zich aan te melden, waarop mijn vader zei dat dat al lang gedaan was. Mijn vader heeft zichtoen (weer) aangemeld.Hierna kwam Essent met een rekening van ruim anderhalf jaar. Dat was even schrikken! Mijn ouders vonden dat uiteraard niet meer dan normaal, aangezien zij hun rekeningen ook niet goed hadden gechecked. Zij vroegen om een speciale regeling om de achterstallige betaling af te lossen. Na veel telefoontjes van mijn ouders richting Essent kwamen zij uiteindelijkmet een regeling. Ze wilden binnen een jaar dat de schuld is afgelost. Dit komt neer op zo'n 400 euro in de maand (inclusief doorlopende maandelijkse energierekening).Mijn ouders kunnen dit helaas niet betalen, zonder iedere maand krom te liggen...Zij vroegen daarom Essent om een ander regeling, maar daarwilEssent niets van weten. Natuurlijk had mijn vader zijn rekeningen moeten checken, en er niet automatisch van uit moeten gaan dat hij al was ingeschreven, maar Essent had toch al veel eerder aan de bel moeten trekken?!! Noormaalgesproken zou je al lang zijn afgesloten.Mijn vraag is nuwat kunnen mijn ouders doen om een (voor beide partijen) goede regeling te krijgen?Bijvoorbeeld in twee jaar aflossen.
met vriendelijkegroeten,
Michel.